Malibu_Stacy
Trådstartare
Sitter hos tandregleraren nu och väntar. Idag är dagen D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur känns det i dag?
Kommer just från tandregleringen och fått en ny retainer fastsatt samt är 4100 kr fattigare
Tips från Coachen, får du retainer (tråd på baksidan av tänderna) efter avslutad behandling så säg till ev tandhygienister du går till vara jävligt försiktiga när de skrapar tandsten
Lånar tråd lite, handlar ju om tandläkare.
Jag funderar på att sätta in fasader, bara 2 det är bara där det ”behövs”. Övriga tänder är raka, hela och fina. Tar jag samma färg som mina övriga tänder kommer det ju inte synas så himla mkt. Men hur funkar det med typ plack/tandsten? Blir det inte svårare få bort?
Det kommer bli bättre ganska snart. Kommer ju inte kännas lika ömt hela regleringenNågot ömt framförallt i slemhinnan på insidan av läpparna. Blir nog att sätta på lite vax längst in
Men överlag känns det helt okej! Mest ovant att prata med ”något i munnen” men det vänjer jag mig väl vid.
Har bara fått i överkäken än så länge vilket känns skönt får då hinner jag vänja mig vid den innan det är dags för underkäken.
Kändes helt värt att ta genomskinliga/vita fästen och tråd i alla fall
Ska tänka på det där med retainern sen, sjukt störigt om den går sönder för att en tandhygienist tar tandsten!