Tandfel hos golden.

L

linnéa

Vi skall ställa ut vår goldenhande nu 7 månader gammal i mars. Vi har väntat med att ställa ut honom eftersom han har ett fel i överkäken, det ser ut som två tänder sitter ihop eller snarare att det finns två kronor på en tand. Hur mycket vikt lägger domaren vid sådana tanfel? Är det någon ide att ställa ut honom över huvud taget? Han är i övrigt fin och har fina linjer... Kika gärna på kortet på min profilbild...

Sv: Tandfel hos golden.

Beror på domaren. Vissa räknar alla tänder och vissa öppnar inte ens munnen på hundarna. Vissa domare har också överseende med om bara en tand är fel. Det är olika. Jag tycker visst att ni ska ställa honom minst en gång och höra vad de säger!

Sv: Tandfel hos golden.

Hej!

Kolla med veterinären (gärna en tandläkare hos veterinären) så att det inte är ett fel som går att åtgärda, kanske en mjölktand som sitter kvar?

Tolvis

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 360
Senast: Sel
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka