Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Hur har era små varit när de första tänderna var i antågande?

Sv: tänder

Grininga och dåliga i magen... Eller rättare sagt Elin var även dålig i magen, Fredrik är bara allmänt grining och jag funderar på om han är på väg att bli sjuk och så upptäcker man plötsligt små vassa saker i munnen... :D

grinig, febrig, gasig och lös i magen... matvägrar (gör väl ont i munnen) och går på diet bestående av bröstmjölk, gurka (kall - lindrar) och morot (hård och god att bita i) och så precis som Snurris säger - plötsligt så är det tänder där :idea: kindtänderna är ju lite luriga för dit in ser man ju liksom inte i vanliga fall heller...

Var tvungen att titta i de större barnens "böcker":angel:
Alla tre har haft lite feber, lösa i magen och dregglat väldigt mycket.
Jag använde bitringar som man la i frysen och det älskade alla tre att suga/tugga på.

Hampus blir grinig,ledsen,biter hysteriskt tag i allt från skeden,pipmuggen,bröstvårtan AJAJ!,händer mm,allt utom sina bitleksaker i stort sett.
Han slutade även att fungera att mata med flaska vid första tandsprickningen,han bara bet i nappen.
Dessutom blir han dålig i magen.

Stackaren har 4 st i antågande i överkäken samtidigt :crazy:

Jag glömde säga att jag fick tips om att använda flytande Alvedon som jag "smorde" in i munnen, eller gav som vanligt på sked.
Det dämpar vid tandsprickningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Tassa
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Jeps
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: trazel
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II