G

glee

De nedre hörntänderna, alltså de långa "huggtänderna", på Selma ser ut att gå upp i tandköttet. Fast det ser inte inflammerat ut. Och när hon stänger munnen knarrar det på ena sidan för de hörntänderna på den sidan ligger så nära varandra.

Brukar sånt här rätta till sig? Eller ska jag ringa vet och be att de tittar på tänderna?

Om jag vore du skulle jag ringa vet. För Selma är ju ingen liten valp va? Det kan hända att de måste slipa lite på tänderna så att de inte skaver.

Nej, hon är 7 månader. Tappade mjölktänderna för ca 3 månader sen..

Jag fick hålla koll på Tottes tänder när han bytte, för mjölktänderna satt inte bra. Men hans "riktiga" tänder har kommit upp fint.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
465
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 777
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.