Tandborttagning

Meibla

Trådstartare
Vill inte spamma snackistråden, så gör en ny tråd istället.
Ixi ska till veterinären i morgon och plocka bort en tand. Men jag, smart som jag är, glömde ju totalt bort att fråga hur det går till. Och för den delen vad det kostar.
Antar att de söver henne? Hur lång tid brukar ett sådant ingrepp ta? Åker på att ta med iaf ett barn när jag åker in..
Nåt speciellt man ska tänka på efteråt? Kostnad ungefär? Vet att det varierar väldigt mkt beroende på vilken klinik man åker till, och det får kosta vad det vill. Men nåt riktpris vore kanske bra så man inte får världens chock :D
Kommer fråga vet samma saker i morgon, men vill vara lite förberedd :)

Beror nog på vilken tand och vad för veterinärklinik ;)
Tog bort en stor P4:a på ena tiken för några månader sen och fick först kostnadsförslag på mellan 5000-7000 kr från Anicura..... Jag betalade 3000 kr hos en mindre, men duktig veterinär med lite mer utbildning gällande tänder.
Små framtänder eller valptänder kostar inte lika mycket.

Just ja, det skulle jag kanske sagt. Det är en av de mindre framtänderna.
20160330_081012_zpsz9jgkmod.jpg

Lånar tråd och frågar varför dom söver hunden och inte ger lugnande vid utdragning av tänder? :)

Har gått privat nu 2 gånger och fått dra 3 eller om det var 4 tänder på herr pudel. Hon ger dock lugnande.

Vill inte spamma snackistråden, så gör en ny tråd istället.
Ixi ska till veterinären i morgon och plocka bort en tand. Men jag, smart som jag är, glömde ju totalt bort att fråga hur det går till. Och för den delen vad det kostar.
Antar att de söver henne? Hur lång tid brukar ett sådant ingrepp ta? Åker på att ta med iaf ett barn när jag åker in..
Nåt speciellt man ska tänka på efteråt? Kostnad ungefär? Vet att det varierar väldigt mkt beroende på vilken klinik man åker till, och det får kosta vad det vill. Men nåt riktpris vore kanske bra så man inte får världens chock :D
Kommer fråga vet samma saker i morgon, men vill vara lite förberedd :)

Kostnaden beror på vilka tänder som ska dras ut, jag har betalat ca 1500:-/framtand + poliklinikavgift och förbrukningsmaterial. Har lämnat in hunden på morgonen och fått hämta strax efter lunch. Hunden sövs.

Min lilla plutta ska dra två tänder imorgon hon också. Det är ett par mjölktänder som inte släpper - canintänderna i överkäke så de drar vi. Iom att hon är dvärgras så är hon lite presdisponerad för dålig tandhälsa - så jag kommer att vara jättenoggrann med sånt i förebyggande syfte

Tack för svaren :)
Hur lång tid tog ingreppet för din hund? Och sövde de ner henne eller gav de bara lugnande?
Min sövdes och det är ett måste. Tanden min tog bort är stor och med enorma rötter och dom satt dessutom lite vindlat så dom fick borras bort. På min tog et nog ca 45 minuter efter sövning innan han fått bort alls.

Tack alla :)
Ska vara där 10.30 och hunden är redan sur för att hon inte fått sin frukost.. Spännande morgon det här med en hund som är ännu mer hungrig ( om det nu är möjligt) än normalt :S

Det blev faktiskt mkt billigare än förväntat.
Tandborttagning med allt vad det innebar, röntgen av tänderna jämte den han tog bort, röntgen av höfter och ländrygg samt att han rakade bort en massa päls och rengjorde på ställen där han hittade lite mer eksem. 3050 kr. Inklusive nån Glykoflex för 400 spänn och nån spray för eksemen för 130.

Att det skulle ta 3 timmar hade jag inte räknat med alls dock :S

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Min hund ska på torsdag få genomgå gastroskopi. Både oralt och rektalt. Efter en långdragen problematik från mag- och tarmkanalen och...
Svar
4
· Visningar
1 939
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Igår var jag till tandläkaren. Var hög tid för en kontroll plus att jag haft en rätt kraftig och smärtsam inflammation omkring en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 109
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Lång historia kort: min hund opererades för ljuvertumörer i mitten av januari. Hon hade mycket vätska under huden, vilket vi påtalade...
Svar
7
· Visningar
2 327
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka