Tänd ett ljus

alazzi

Trådstartare
För min älskade kattkille Hobbe har fått gå vidare. 15 år fick vi tillsammans.

Så ledsen att jag inte kunde göra mer killen.

Han fick problem med njurarna mot slutet och trots dietfoder och vattenskålar överallt så gick det till slut inte längre.

Vila i frid vännen. Saknaden är stor.

hobbe1.jpg

Sv: Tänd ett ljus

Jag beklagar sorgen efter din fina kisse:(
Det är jättejobbigt att släppa sin älskade vän, man tror man ska gå sönder. Men man får tänka att dom små rackarna har det bra däruppe, friska och krya!

Jag tog bort min älskade kattkille Drutten för 1,5 månad sen. Saknaden gör fortfarande ont:cry:
Vi fick 16,5 år tillsammans, och det är jag otroligt tacksam över!

*Tröstkramar*

Tack! Det är tomt utan honom. Kommer att ta tid att fatta att han inte kommer tillbaka.

Ljus_i_morkret_webb.jpg

Han får sällskap i katthimlen av min lilla Akasha, som också reste vidare idag. Även hon på grund av njurarna. Det gör verkligen fruktansvärt ont, hur många gånger man än är med om detta blir det aldrig lättare. :cry:

Har tänt ljus för henne här ikväll, men nu får det brinna även för din fina kisse, och alla andra små fyrfota änglar.

Tack! Jag sitter och tittar på ljuset och gråter. Men jag vet att han inte hade kunnat bli bra igen. Veterinären bara skakade på huvudet idag när jag kom in med honom. Men det gör ont.

tänker på Akasha också, mitt ljus brinner för henne också.

Visst har du haft webb-cam på Hobbe ett tag ?
Jag har för mig det och om det ar han så kollade jag in honom varje dag.

Vila i frid fina Hobbe

Tänk att du minns det! Det är bra många år sen nu som jag hade Hobbe på webcam. DEt var när Hobbe bodde i Schweiz hos min man och jag bodde i Sverige och långpendlade.

Min Minnie sitter där uppe på en staketstolpe och väntar på honom, jag fick släppa henne i januari 2006. Hon blev nästan 15 år och fick också dietfoder pga njurproblem men till slut gick det inte längre :cry:
Minnie finns där tillsammans med en av mina andra älsklingar, Muffin, han blev påkörd samma år i september. Han var redan död när vi hittade honom i diket :cry:

2006 var ett mycket tungt år för mig, inte nog med att jag förlorade två av mina katter, jag blev tvungen att släppa min älskade häst till de gröna ängarna i juli samma år.

Men det som hjälper mig är att tänka att de alla har det bra nu däruppe och är friska och krya. Jag tänder ljus för dem alla tre flera gånger i veckan, alla har varsitt eget ljus. Det hjälper mig att hantera sorgen...

Hobbe, Akasha och alla andra fyrfota änglar får en extra tanke ikväll när jag tänder ljus.

Jag beklagar sorgen. Det hemskaste som finns är att mista sin trogna vänn . JAg ska tända ett ljus för Hobbe.:(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama