G
GemRock
Jag har kollat lite på detta med dressyr och hästens naturliga gång, den gången den har i i grunden...i hagen eller dyl...alltså den gången som inte är av höga lyft som man vill ha i dressyr i de högre klasserna. Hoppas ni förstår...
Sedan när man kommer igång med träningen av unghästen och den har en normal gång...hur får man sedan denna högresta gången?? Dessa höga ben och småstudsiga stegen i traven??
Lite svårt att förkrara, fråga om ni undrar vad jag menar..
Men är det något man tränar eller är det ngt som hästen redan har??
Om man tittar på Ponnys som går på ridskolan, de springer ju inte med höga välvande rörelser, utan springer utan någon direkt utmärkning, hur får man sedan denna ponny/häst att utveckla det man söker inom dressyren???
Är ni med??
Sedan när man kommer igång med träningen av unghästen och den har en normal gång...hur får man sedan denna högresta gången?? Dessa höga ben och småstudsiga stegen i traven??
Lite svårt att förkrara, fråga om ni undrar vad jag menar..
Men är det något man tränar eller är det ngt som hästen redan har??
Om man tittar på Ponnys som går på ridskolan, de springer ju inte med höga välvande rörelser, utan springer utan någon direkt utmärkning, hur får man sedan denna ponny/häst att utveckla det man söker inom dressyren???
Är ni med??