Tacksam för lite råd!

C

careblomman

Hej!

Går det bra att blötlägga all mat eller kan det vara farligt?

Jag brukar blötlägga havrekross och hippo basic på grund av att han inte äter det annars, han bara kastar ut det på marken och äter hösilaget istället. För såfort det är lite vatten i så mumsar han i det på en gång och verkar gilla det mycket bättre än när det är torrt.
Men hur länge kan det ligga blötlagt?

Har även varit och köpt Groov 125, går det att blötlägga?

Sv: Tacksam för lite råd!

är det varmt ute ska det inte ligga blötlagt så länge, då kan det börja jäsa.
Räcker det inte om du blötlägger det nån timme innan?

japp du kan blötlägga groov, det blöts upp fort.

Nej nu är det ju inte så varmt ute och inne i stallet är det nästan kallare. Mjo men på morgonen och så blir det ju lite svårt att blötlägga någon timme innan men kvällen går det ju bra med.

Måste det vara uppblött i förväg då? Räcker det inte att hälla på lite varmt vatten så det itne är torrt? eller ska det vara "smält"?

Jo det skulle gå, men det är det att det inte är jag som fodrar hästarna (är inhyrd) Har ju inte lust att åka dit varje pass bara för att fylla på vatten, tror inte att dom som fodrar har lust att gå och fylla på vatten varje dag. Men ska iallafall höra med dom :)

Du skulle ju kunna ställa en mindre hink med vatten i foderhinken, då är det ju bara att slänga ner båda två i krubban? Inte direkt något extrajobb?

Vad smart du är! Hehe, att jag inte har tänkt på det. Tack så jätte mycket det ska jag höra om dom kan gå med på :):):)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 728
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 678
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 409
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 871
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka