Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har gjort så här i vårt "torkrum". Det är bra höjd i taket men det är inga problem att få upp täckena, hängarna är stadiga och har en böj i nederkant som hjälper till när man vill hänga upp dem. Trä-grejen har vi byggt själva, hängarna är från granngården. Är väldigt nöjd själv
Du menar sån vanlig svart som har som en liten båge som stopp längst fram så inte täcket ska ramla av? Går att vika undan när den inte används. Enda nackdelen är ju att de är lite svårt att nå när man inte är jättelång själv så då får man använda pall eller försöka hoppa
Gillar! Är det sådana som kallas täckesgalgar?
Ja precis
Ja det tycker jag, det är bara att knäppa frontknäppet på täcket och trä in galgen, eller om man hellre lägger över täcket över galgen och sen knäpper.Går det snabbt och smidigt att hänga på/av?
Jag håller med i allt!Ja det tycker jag, det är bara att knäppa frontknäppet på täcket och trä in galgen, eller om man hellre lägger över täcket över galgen och sen knäpper.
Det är också ganska lätt att hänga upp galgarna på stången, är det ett stort och riktigt blött täcke är det såklart tyngre, men det går bra ändå tycker jag. Den lilla vinkeln längst ner på galgen underlättar verkligen så man får mer kraft om man ska högt upp med galgen.
jag tycker galgarna är aningens jobbigare då man inte bara kan knäppa ihop kardborren i bogen och kasta upp täcket, utan måste ha ner galgen, trä på täcket och sen hänga upp.
speciellt om det är ett blött 400g med helhals .
blir mer att balansera/lyfta upp.
Vi hade galge i ett stall jag stod uppstallad i. Tycker att de är väldigt smidiga.
Jag har själv funderat på täckeslösning hemma i mitt stall, men vi har tyvärr ganska lågt i tak så galge går bort. Funderade på att sätta upp vanliga fällbara sadelhängare att sätta på vägen väldigt högt upp mot taket. För att sedan knäppa bogknäppen på täcket och trä på sadelhängaren.
Hittade den här lösningen, som kändes som en bra och billigt alternativ istället för sadelhängaren.
Jag har spik i taket just nu , Har så att man kan sträcka ut täcken i bogspännena så de hänger över avloppet och även så man kan hänga upp i ringen i manken/bara haka upp det i mank luddet.Har haft lite samma tanke, men nu slog det mig att jag kanske bara kan sätta upp två krokar per täcke och hänga dem i bogspännena (HW, ring på ena sidan och karbinhakar på andra). Får kolla på det
Har haft lite samma tanke, men nu slog det mig att jag kanske bara kan sätta upp två krokar per täcke och hänga dem i bogspännena (HW, ring på ena sidan och karbinhakar på andra). Får kolla på det