Jag har alltid haft hästar med lite bredare hals och bog vilket gör att trots att min nya stjärna har samma storlek som änglahästen han efterträder så kanar täckena bakåt och sitter inte alls bra. Han har egentligen ganska bred bog men såpass smal hals att täckena kanar bakåt och "stryper" honom och det riskerar att bli tryck på manken och tryck på bogen och det fungerar ju inte. Jag är inte ute efter några dyra täcken för eftersom jag har uppgrusad vinterhage så slits täckena väldigt fort när de rullar sig och då är det bara att köpa nytt. Tyvärr har jag inte så gott om pengar att jag har råd att lägga tusentals kronor på täcken varje säsong (och inte intresse heller).
Tidigare har jag köpt börjes himalaya både regn och vintertäcke och varit väldigt nöjd med dem (mer nöjd än med många dyrare täcken) men trots bredd på halsen/bogen på min andra häst och på änglahästen så får/fick jag ändå knäppa dem så tajt det går så det lär ju inte fungera alls på min nya häst.
Vad har ni för täcken ni som har hästar med smalare hals och ändå ganska bred bog?
Jag är ute efter täcken med blank insida. Ett regntäcke, ett 100 grams täcke och ett 300 grams täcke i första hand. Jag inser ju att täcken med halvhals förmodligen skulle sitta bättre men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Gärna täcken som man kan köpa via nätet.
Tack på förhand
Tidigare har jag köpt börjes himalaya både regn och vintertäcke och varit väldigt nöjd med dem (mer nöjd än med många dyrare täcken) men trots bredd på halsen/bogen på min andra häst och på änglahästen så får/fick jag ändå knäppa dem så tajt det går så det lär ju inte fungera alls på min nya häst.
Vad har ni för täcken ni som har hästar med smalare hals och ändå ganska bred bog?
Jag är ute efter täcken med blank insida. Ett regntäcke, ett 100 grams täcke och ett 300 grams täcke i första hand. Jag inser ju att täcken med halvhals förmodligen skulle sitta bättre men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Gärna täcken som man kan köpa via nätet.
Tack på förhand