täcke till bot ryggstycke

Jazza

Trådstartare
Hej
Jag har ett liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag har nämligen inhandlat ett Back on track ryggstycke. Men det ligger inte så bra under täcket så jag skulle behöva sy fast det i ett täcke så det ligger stilla.
Problemet är att jag inte vet vad jag ska köpa för täcke. Hade funderingar på ett fleece men kom på att jag vill kunna använda det även när det är varmt så det är ju inte så bra.
Tänkte att ett vanligt bomullstäcke skulle fungera men hur är det att ha under exv. ett stalltäcke på vintern? Hur tror ni att ett våffeltäcke skulle funka? Hur gör ni med era ryggstycken?

Tacksam för hjälp
Jazza

Sv: täcke till bot ryggstycke

jag sätter fast mitt BoT ryggstycke med en vanlig täckesgjord. De sitter väll inge vidare egentligen. Om jag skulle sy fast de skulle jag göra de i ett nättäcke eller annat tunt täcke så man lätt kan ha något annat över. Fast jag vet inte säkert om man kan sy fast den. Mitt har jag köpt från en som hade tänkt att sy fast de i ett täcke, men tydligen så gick de inte :confused:. Vet dock inte varför, utan jag var bara glad av att få köpa ett sprillans nytt billigt :D

Känner en som sytt fast den hårda karborrsidan på de mitt över. Å så remsor med den mjuka sidan på insidan av täckerna. Enligt henne funkar de jättebra. Kan ju vara nått ? :)

Om jag var du skulle jag sy fast det på ett tunnt bomullstäcke som sitter bra som du kan ha även på sommaren och under ett tjockare på vintern.

Hade tagit ett bommulstäcke och helt enkelt lagt på tjockare täcke ovanpå vid kallt väder. På mitt ryggstycke finns där en bred kardborrremsa mitt på, den sydde jag enkelt fast längs med ryggen och den sitter precis där den ska. Det finns även ringar som man borde kunna fästa med band el. liknande i täcket men det har inte behövts. Beror väl på vad hästen gör i boxen...

Jag har nyligen köpt en ryggvärmare och tänkte dela kadborrebandet till två täcken, ett termo och ett fleece (så jag kan byta beroende på hur kallt det är). Än så länge har jag bara haft det på före och efter ridning plus i transporten och då har en täckgjord och ett bensnöre fram räckt för att hålla den på plats.

Använd kardborrebandet!!! Så kan du sy i motsvarande kardborreband i hur många täcken du vill!!:idea:

till alla:
Tack för tipsen. Jag hade tänkt att använda kardborren och sy fast med, använder bara ryggstycket + täckesgjord och det fungerar sådär. Verkar som ett bomullstäcke var en bra idé då. Även nättäcke som någon föreslog men jag vet inte hur pass stadigt det skulle bli. Har inte sett några sådana på evigheter heller. hmm. Vad tror ni om våffeltäcke då? Känns inte som de borde bli alltför varma heller men jag har aldrig ägt ett sådant så jag vet inte.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track... 2
Svar
39
· Visningar
4 033
Senast: Tora
·
Utrustning Köpte ett BOT utetäcke av en privatperson, och då jag fick hem detta på posten så blev jag väldigt misstänksam om detta verkligen är ett...
Svar
9
· Visningar
2 833
Senast: Highcat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka