Täcke med bred/hög hals?

Fibusen

Trådstartare
Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är halsen i tightaste laget. Hon har 145 cm i rygglängd.

Har kollat på Amigo men gillar varken t-spännen (då jag upptäckt att dom kan fastna i hönätet) samt att det inte är några bogveck så är rädd att dom blir alldeles för trånga i bogen?

Bucas verkar passa bäst på lite smäckrare hästar av vad jag har läst.

Jag söker ett i 100-150 g och AVTAGBAR hals. Ska hålla tätt då hästarna är ute många timmar (06-22). Absolut maxpris 1500kr.

Testa Amigo! Är det en väldigt bred häst så finns XL men de normala är rymliga. Bogvecken behövs inte, de sitter så bra. V-front är utan t-spännen!

Testa Amigo! Är det en väldigt bred häst så finns XL men de normala är rymliga. Bogvecken behövs inte, de sitter så bra. V-front är utan t-spännen!

Extremt bred är hon inte, utan det är mest halsen som är ”hög”.

Bifogade filer

• IMG_8058.webp
    IMG_8058.webp
    259,6 KB · Visningar: 37
Så här sitter ”alla” halsar, det blir liksom tight, halsen sitter åt. Då har jag bara dock bara provat täcken från Haglunds, hööks och Börjes till henne. Vinter, regn och flugtäcken, blir samma sak. Halsen från Haglunds sitter bra, men då är det en xl då det var den enda som fanns när jag beställde och blir egentligen lite för lång på längden. Däremot så är täcket då för tight i bogen i stället. Det här svarta kommer från Börjes med fast hals. Täcket sitter super, förutom själva halsen då.

Bifogade filer

• IMG_8059.webp
    IMG_8059.webp
    89,7 KB · Visningar: 34
Håller med, testa Amigo. Behövs nog inte ens Amigo XL, de är riktigt rymliga för de rejäla "bumlingarna".

Jag använder bara Amigo och har haft flera hästar av den bredare sorten. Bara en behövde Amigo XL. De flesta av mina täcken har inte T-spännen utan pistolhakar och kardborre. Hatar Discfront.

Jag köper bara Amigo och Haglunds till mina kallblod som är breda/grova och har låg halsansättning. Många med kallblod köper från Nisch annars. Jag har köpt ett där men gillade inte vare sig passform eller kvalitet. Strimlades ganska raskt av krokodilen till kompis.

Jag köper bara Amigo och Haglunds till mina kallblod som är breda/grova och har låg halsansättning. Många med kallblod köper från Nisch annars. Jag har köpt ett där men gillade inte vare sig passform eller kvalitet. Strimlades ganska raskt av krokodilen till kompis.
Har du provat Haglunds nya med v-knäppning? Har inte vågat köpa då jag var osäker på om det var tillräckligt djupt i halsen

Amigo Bravo med v-knäppning satt bra på min kraftiga halvblodskorsning. Hakar, inte t-spänne.

Bogveck behövs inte på dom, passform och rörlighet är toppen ändå.

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 601
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 900
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 913
Utrustning försökte söka på sidan men hittade inte. Försöker hitta bra täcke till min häst som passar. Han har ganska bred bog och bred hals. Han...
2
Svar
38
· Visningar
9 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat