Armani__
Trådstartare
Håller på att göra vid vårt tv-rum för fullt här hemma och är snart klara med taket. Vi har en jättefin nyare kamin som stor framför murstocken. Hela tv-rummet, inklusive murstocken är klätt med väv . Jag tycker inte om väv och all väv ska bort, på de övriga väggarna tänkte vi "fuska" och sätta sådan där tjock tapet över och sen tapetsera, en vägg är i klädd med panel och ska, precis som taket, målas vit. Jag vill plocka fram murstocken bakom fula väven och är i full gång just nu, tog en paus bara
Men nu till min fråga, allra underst är där ju tegel, kan man knacka fram den, eller jag ska bevara putsen?
Kan man knacka fram tegeln? Puts är också jättefint, men tänkte kanske bryta av allt det vita med tegel. Och i så fall, är det jättekomplicerat att knacka fram den? Det är ju meck bara nu att plocka ner väven, en del av den översta putsen faller ju med. Så jag måste väl klart lägga på ett nytt laget puts över, om jag väljer att behålla murstocken putsad? Och i så fall, är det svårt att putsa själv?
Många frågor, hoppas på många svar! Tack så länge
Men nu till min fråga, allra underst är där ju tegel, kan man knacka fram den, eller jag ska bevara putsen?
Kan man knacka fram tegeln? Puts är också jättefint, men tänkte kanske bryta av allt det vita med tegel. Och i så fall, är det jättekomplicerat att knacka fram den? Det är ju meck bara nu att plocka ner väven, en del av den översta putsen faller ju med. Så jag måste väl klart lägga på ett nytt laget puts över, om jag väljer att behålla murstocken putsad? Och i så fall, är det svårt att putsa själv?
Många frågor, hoppas på många svar! Tack så länge