Ta fina bilder på eld?

bettysmatte

Trådstartare
Går det att ta fina bilder på en eld (i en kamin) med en enkel mobilkamera (Samsung s9, i mitt fall)? Hur mysigt och stillsamt brasan än brinner får jag nämligen bara till något som som ser ut som ett orange inferno när jag försöker mig på att ta en bild... :D Någon speciell inställning man ska ha, eller någon teknik?
 
Ja det går
Screenshot_20220918-074210_Gallery.webp
 
Screenshot_20220918-074228_Gallery.webp


Jag fokuserar på ett vedträ när jag fotar eld med mobilen. Det brukar funka, men kan ju kräva fler än en bild ibland för att få lågorna lite tydliga. I övrigt ingen speciell inställning.
 
Går det att ta fina bilder på en eld (i en kamin) med en enkel mobilkamera (Samsung s9, i mitt fall)? Hur mysigt och stillsamt brasan än brinner får jag nämligen bara till något som som ser ut som ett orange inferno när jag försöker mig på att ta en bild... :D Någon speciell inställning man ska ha, eller någon teknik?
Jag har också en Samsung, och där finns ett "pro-läge" i kameran där man kan ställa in alla inställningar själv. Testa där att ändra framförallt slutartiden åt olika håll, så blir det kanske som du vill ha det :)
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 124
Senast: As_Vegas
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 772
Senast: Görel
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 809
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp