Ta det lugnt efter avmaskning?

_Runaway_

Trådstartare
Igår avmaskades hästarna (som vissa vet efter vikt-tråden..) och jag skulle rida ut m en kompis. Jag säger att idag har vi maskat alla hästar. Hon: Oj, då kanske vi inte ska rida? Jag frågar varför och hon säger att hästarna typ blir dåliga av giftet dom har i kroppen.. Jag har aldrig hört att avmaskningsmedel har påverkat hästen så? Man ska ju ta det lugnt efter vaccinering då hästen kan få feber och liknande, men efter avmaskning?

Sv: Ta det lugnt efter avmaskning?

Nej har jag aldrig hört/upplevt, jag rider som vanligt och de jag känner med.

Kanske har hon bara blandat ihop avmaskning och vaccination :)

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 908
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve