B
Borka2008
Rådlös, hjälp mig
Hästen är ruskigt dålig i magen, vill inte bli normal igen.
Sprutlackerar både sig själv, täckena och boxen
Vad göra?
Hästen, valack 7 år.
Får 91,6 MJ/534 smrp
Behov enligt beräkningar 70MJ/420 smrp
Jag anser att jag är noga med hygienen i krubbor, byttor, vatten etc. Hästen äter hösilage ur krubba i hagen också.
Provade idag å ge asodofilus, gillade det inte.
Vad mer kan jag testa?
Vi har silage som ingår i hyran från en bra bonde, har ingen stans jag kan förvara om jag skulle köpa in eget hö.
Vet inte vart jag ska börja??!!
Han har börjat få mysli från D***son and hor**ell samt deras sure limb.
Det började han få i augusti ungefär.
Han har under min ägon aldrig (det är inte så länge) haft riktigt hårt bajs, utan alltid varit åt det lite lösare hållet, lite så där att de flisar sig då man mockat men det har varit "bollar" iaf. Men nu har han under ca 5-6 dagar varit lös, och nu igår och idag har han börjat lackera sig själv på hela bena,svansen och boxen. Så ge mig råd, inte kul å se han så här lös!
Hästen är ruskigt dålig i magen, vill inte bli normal igen.
Sprutlackerar både sig själv, täckena och boxen
Vad göra?
Hästen, valack 7 år.
Får 91,6 MJ/534 smrp
Behov enligt beräkningar 70MJ/420 smrp
Jag anser att jag är noga med hygienen i krubbor, byttor, vatten etc. Hästen äter hösilage ur krubba i hagen också.
Provade idag å ge asodofilus, gillade det inte.
Vad mer kan jag testa?
Vi har silage som ingår i hyran från en bra bonde, har ingen stans jag kan förvara om jag skulle köpa in eget hö.
Vet inte vart jag ska börja??!!
Han har börjat få mysli från D***son and hor**ell samt deras sure limb.
Det började han få i augusti ungefär.
Han har under min ägon aldrig (det är inte så länge) haft riktigt hårt bajs, utan alltid varit åt det lite lösare hållet, lite så där att de flisar sig då man mockat men det har varit "bollar" iaf. Men nu har han under ca 5-6 dagar varit lös, och nu igår och idag har han börjat lackera sig själv på hela bena,svansen och boxen. Så ge mig råd, inte kul å se han så här lös!