Ta bort energiskog (Salix)

J

Jynituz

Hej,

jag har fått möjligheten att hyra mark i anslutning till min gård. Där växer energiskog som nu är skördad. Är det någon som har erfarenhet hur men får bort stubbarna? Kan man släppa ut hästarna och så äter de upp de nya skotten och på så sätt få kål på dem?
Någon som har erfarenhet eller nån idè?

//Malin

Sv: Ta bort energiskog (Salix)

Stod förut i ett stall där de tog bort salix, men det verkade inte lätt och tog nog nåt år. De använde bekämpningsmedel bla. sen måste de ha dragit upp stubbarna men jag vet inte säkert för vi hann flytta innan de fick bort dem men nu är det iaf hästhagar där.

Skulle inte släppa ut hästar på mark med stubbar efter salix, måste vara en stor skaderisk. Med uppväxt salix skulle de kanske fungera men då blir det ju inte så mycket bete förutom salixen som kanske inte är favoritmaten hos hästarna på sommaren.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 724
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 567
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka