Vita_N_6520
Trådstartare
Jag håller på att bli galen, det är tredje skon min häst tappar på bara några veckor..
Hon har aldirg haft några större problem med det förrut mer än kanske nån gång sådär..
Vet inte om det kan bero på att dom kanske springer runt o busar i snön.?!
För det började när snön kom... & bara de ggr som jag inte ridit :smirk:
Kan det vara ett alternativ att ta av skorna nån månad eller två..?
Jag är inte säker på om jag vill göra det heller, eftersom jag ska börja rida upp hennes kondition, och att ja nästan bara kan rida ute med henne = rätt mkt asfalts ridning (i skritt då..)
Vad tror ni är bäst..?
Jag vill ju inte vara tvungen att låta henne stå/gå mindre flera gånger bara för att hon tappar skor..
(det dröjer alltid några dagar innan hovslagaren kan komma)
Jag vill helst inte rida så mkt på henne eftersom det blir så himla ojämt för henne med sko+brodd+snösula på 3 fötter och barfota på en fot..
Plus att det blir så dyrt att behöva betala nya snösulor o broddar varje gång
Vad tycker ni..?
Kan man ta av skorna ett tag nu såhär i vintern?
Hon har aldirg haft några större problem med det förrut mer än kanske nån gång sådär..
Vet inte om det kan bero på att dom kanske springer runt o busar i snön.?!
För det började när snön kom... & bara de ggr som jag inte ridit :smirk:
Kan det vara ett alternativ att ta av skorna nån månad eller två..?
Jag är inte säker på om jag vill göra det heller, eftersom jag ska börja rida upp hennes kondition, och att ja nästan bara kan rida ute med henne = rätt mkt asfalts ridning (i skritt då..)
Vad tror ni är bäst..?
Jag vill ju inte vara tvungen att låta henne stå/gå mindre flera gånger bara för att hon tappar skor..
(det dröjer alltid några dagar innan hovslagaren kan komma)
Jag vill helst inte rida så mkt på henne eftersom det blir så himla ojämt för henne med sko+brodd+snösula på 3 fötter och barfota på en fot..
Plus att det blir så dyrt att behöva betala nya snösulor o broddar varje gång
Vad tycker ni..?
Kan man ta av skorna ett tag nu såhär i vintern?