T

Trolltyg

Vad är speciellt med T2-tyglar? Såg annons hos ett företag men ingen beskrivning.

Sv: T2

Ofta är dem väl vita, så att man ser tygelsläppet bättre, och ofta är dem också lite tyngre vilket gör att dem verkligen häger så mycket som ryttaren tillåter = bättre tygelsläpp. Annars vet jag inte?

Sv: T2

Jag har hört om "T.2. tyglar" som har insydda tyngder i lädret på mitten och är lite extra långa så det ser ut som de hänger extra mycket...
Allt hittar de på!
Det är endel ryttare som blivit erbjudna dessa på t.ex. SM.

/Malin

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
289
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Olja till häst ?