Sysselsättning för råtta

J

Juvelflickan

Hejsan!
Finns det någon som kan hjälpa mig med detta? Eller kanske har en exemplarisk bild på vad råttor gärna sysselsätter sig med?!
Mycket tacksam för svar!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Sysselsättning för råtta

Gräva i blomkrukor är en höjdare!
balooikrukan_orig_SE.jpg

För att skona dina växter så ge dem en egen låda med jord där du gräver ned nötter och fröer samt sår gräsfrön.

Sova och bädda i sängen är också en höjdare.
ramsesochlucky_orig_SE.jpg

För att stilla deras lustar till detta kan du ge dom en egen låda där du samlar gamla strumpor och tyger du inte längre behöver.

Leka i bokhyllor och klättra på saker är också populärt.
balooibokhyllan_orig_SE.jpg

Se till att de har mycket saker att klättra och klänga i. Råttor behöver klättra för att må bra. Genom klättring får de sträcka och stretcha deras ryggar och släpper därmed på spänningar de har haft i kroppen.

Äta vill dem göra i mängder!
skallepar_orig_SE.jpg

Ge dem nyttig och fettsnål mat. De behöver proteiner för att kunna sätta muskler. Se till att de får lite kött varje dag. De bör äta efter våran tallriksmodell.

Och så vill de vara ute i friska luften och upptäcka saker.
berntivargras9_orig_SE.jpg

Ta gärna ut dem så ofta du bara kan, men utsätt inte en snorig eller sjuk råtta för kyla och drag. En frisk råtta kan vara ute året runt men under den kalla årstiden vill de ha en varm jacka att krypa in i :)

Nu blev detta kanske lite långt men du ville ha bilder :)

Du glömde "gömma saker" typ hamstra.... :D
Klättra, springa i rör och labyrinter, (äta sönder skinnsoffor, men det blir dyrt).....

Hehe, men jag hade inga bilder på det. ;)

Gnaga är också en superviktig sysselsättning! (som tur är har jag inga bilder på det... :angel: ) Ge råttorna, grenar, majsstenar, nötter med skal och annat hårt och gott!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama