Sv: Syskonbarn
Kalle? Vilket fruktansvärt rim. det har jag aldrig någonsin hört! Och jag har en Calle i min närhet. Däremot har jag hört Carl Pedal, men det känns lite mer harmlöst. (även om det tog hårt i fjärdeklass )
Jag säger som någon sade:"anstränger man sig kan man rimma på alla namn". Att vuxna sitter och "bestämmer" - kalla honom/henne inte för det eller det - för det rimmar på... etc etc.
Det tycker jag vittnar om dåligt omdöme. Inte konstigt om barn kommer på elakheter om de har föräldrar som tänker ut dem hemma vid köksbordet....
Lejonflickan skrev:Nu blir man ju ordentligt nyfiken på vad ditt syskonbarn ev. ska heta?
Jag håller med flera här , namn som kan associeras med "fula" saker ska man undvika, såsom Britta-Fitta, Dick-Pick.
Jag hade en del önskemål för vår son:
Kalle - gick bort för det rimmade på Vattenskalle
Ola - gick bort för att jag kom att jobba med en total-idiot som hade det namnet
Viking - fick han senare som 3-namn
Så det blev Felix. Säkert kan man gissa att han skulle kallas "ketchup" men det har aldrig hänt...och OM det skulle hänt så är det en jäkligt god ketchup...
Kalle? Vilket fruktansvärt rim. det har jag aldrig någonsin hört! Och jag har en Calle i min närhet. Däremot har jag hört Carl Pedal, men det känns lite mer harmlöst. (även om det tog hårt i fjärdeklass )
Jag säger som någon sade:"anstränger man sig kan man rimma på alla namn". Att vuxna sitter och "bestämmer" - kalla honom/henne inte för det eller det - för det rimmar på... etc etc.
Det tycker jag vittnar om dåligt omdöme. Inte konstigt om barn kommer på elakheter om de har föräldrar som tänker ut dem hemma vid köksbordet....
Senast ändrad: