Syntetselar och huvudlag

ghost

Trådstartare
Hur bra är de?

Jag har alltid haft läderutrustning men funderar halvt om halvt på att köpa ett syntet-huvudlag.

Så fram med erfarenheterna, Syntet. Bra eller skit????

Varning för något speciellt?

Sv: Syntetselar och huvudlag

tex en syntetkäk är ju svår att knäcka ( istortset omöjlig)kan ju vara både positivt och negativt

lätt att tvätta bara in i tvättmaskinen. fast jag föredrar plastmaterialmmed syntetkärna. mycket lätatre att rengöra än att behöva skrubba om ett tok för att få rent... selarna är lätta att rengöra och lätta att använda. gillar dock inte finntacks syntetgrejer huvudlagen är stenhårda och selarna gilalr jag heller inte.

men jag skulle vilja byta ut och ha bara syntet hemma också. det enda jag har i läder hemma är själva selen alltså gjord däckel och svanskappan sen ahr jag resten i syntet/plast. tycker det är väldigt hållbart

Är det någon som vet vart det finns att köpa Vita huvudlag+ käk här i sverige? eller måste man beställa utomlands?

Fråga cämela hon vet :angel:
inby_huvud1.jpg

Även proffs på ila grejjer :)

Jag har inget huvudlag i syntet, men vi har säkert 10 selar... Walsh är helt överlägset (som vanligt)!!! FT tycker jag är lite väl stela av sig, men sen har vi några andra som är helt ok, JN tror jag :confused:, och dom är ju billigare än walsh...
Måste hylla walsh lite till; köpte ett nytt huvudlag till ena starthästen, ett helstängt walsh, oooooh vilket läder! och snyggt så in i hel*ete!!! (men ack så dyrt :p)

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 599
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 196
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar