the_connemara
Trådstartare
En höbonde sa att om det är för lite protein i grovfodret så blir bajset ljusare/mer gulbrunt än mörkare/grönare. Tänkte inte mer på det då men sen vi började ge bara från storbal så har min häst (men inte den andra) väldigt mycket ljusare o gulare bajsar. Kan det hänga ihop som bonden sa? Aldrig funderat på det innan.
I övrigt inget som ändrats och enligt böndernas analyser ska grovfodret ha liknande värden och TS, jag samlar till ny analys men det tar nog två veckor innan jag fått ihop prover. Det nya har dock gått i ax helt och är ganska grov förstaskörd medan det tidigare var väldigt fint, andraskörd och hade uppåt 8 i kvot på både bondens o min analys.
I övrigt inget som ändrats och enligt böndernas analyser ska grovfodret ha liknande värden och TS, jag samlar till ny analys men det tar nog två veckor innan jag fått ihop prover. Det nya har dock gått i ax helt och är ganska grov förstaskörd medan det tidigare var väldigt fint, andraskörd och hade uppåt 8 i kvot på både bondens o min analys.