Synliga järn i kanalen, påverkan?

Frokennordberg

Trådstartare
Har en sadel hemma på prov, en äldre Kieffer Master. Dåligt med stoppning men följer ryggen fint i formen, får den en ordentlig omstoppning så tror jag att den sitter som ett smäck.

Det som får mig lite fundersam är att i kanalen är järnen(?) synliga/kännbara - är det något att bry sig om? Det ligger ju inte an mot hästen men påverkar det sadeln/hästen på något annat vis?

0B4CFCF5-6631-4D25-9C0C-6EFAE99EFA6D.jpeg

Har en sadel hemma på prov, en äldre Kieffer Master. Dåligt med stoppning men följer ryggen fint i formen, får den en ordentlig omstoppning så tror jag att den sitter som ett smäck.

Det som får mig lite fundersam är att i kanalen är järnen(?) synliga/kännbara - är det något att bry sig om? Det ligger ju inte an mot hästen men påverkar det sadeln på något annat vis?

Visa bifogad fil 71198
image.webp

Annan vinkel

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 320
Senast: ylvalill
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka