LillaMy84

Trådstartare
På olika konton, hur funkar det?
Har försökt läsa på både swish egna sida och på banken, men jag fattar inte:o

Jag har alltså två konton i olika banker, anslöt den ena och laddade ner app, so far so good.
Men jag skulle ju gärna vilja ha det andra kontot anslutet också, så att jag kan välja med vilket jag betalar. Anslöt alltså den med, men med ett annat nummer, men sen kom jag inte längre.
Kan ta emot pengar, men fattar inte hur jag ska skicka?
På appen står det första bankens namn, måste jag ladda ner appen en gång till,går det ens?

Sv: swish

Kan vi backa ett steg och ta det från början :D

Alltså - om man har swish kan man betala till annat konto - så långt är jag med.
Men måste den jag betalar till också ha swish eller räcker det bara med ett bankkonto, vilket som helst?

Man måste-om jag fattat det rätt- ansluta ett mobilnummer på sin bank, men man behöver inte ladda ner nån app om man bara vill ta emot pengar:)

Avgiftsfritt till och med
30 juni 2014.

Ordinarie pris 1 kr per skickad betalning

Taget ifrån Handelsbanken, står samma på SEB m.m!

Tror även att datumet i fråga gällde länsförsäkringar, men en krona i avgift kan i alla fall jag leva med, med tanke på hur sjukt smidigt det är :bow: :)

Senast ändrad:

Swedbank har kostnadsfritt till 31 dec 2014. Tror inte så många nappat på det än som bankerna hoppats på, de skjuter fram datumen hela tiden.

Jag har på två olika telefoner och banker, jag antar att du har en fungerande bankid på båda? Har du aktiverat via internetbankerna på båda?

MVH Thomas

Ahh, där sa du kanske nåt.. Jag har ju två mobilnummer, ett på vardera konto nu, men bara en av mobilerna är en smartphone.
Kan ju kanske vara det som ställer till det, för jag hittar inget i den befintliga appen där jag skulle kunna skifta mellan numrena eller liknande.

Nej, den ena är ju en gammal hederlig knapptelefon. Knappt så att den har färgskärm:p
Jag hade hoppats på att kunna skifta mellan numrena på samma telefon på nåt sätt, men det går alltså inte?

Fast det borde ju gå, om du skickar från smartfånen, fast å andra sidan kanske appen på svarande telefonen måste fungera. Vet ju att det kommer ett pling när man fått pengarna. Ska försöka undersöka...

Avgiftsfritt till och med
30 juni 2014.

Ordinarie pris 1 kr per skickad betalning

Taget ifrån Handelsbanken, står samma på SEB m.m!

Ingen kostnad för mottagaren?
Det är där jag ser mina användningsmöjligheter. Att jag skulle kunna få betalt med swish.

Det är ett oerhört smidigt sätt att få betalt. Kommer det en avgift på en krona i sommar tror jag fortfarande de flesta kan överleva det. Jag kan varmt rekommendera.

Det är ett oerhört smidigt sätt att få betalt. Kommer det en avgift på en krona i sommar tror jag fortfarande de flesta kan överleva det. Jag kan varmt rekommendera.
Instämmer helt! URSMIDIGT och absolut värt en krona/betalning!

Och till TS - om jag har fattat saken rätt så behöver mottagarens telefon inte vara igång för att överföringen ska genomföras, utan det räcker att kontot är kopplat till ett telefonnummer. Det man missar om mottagaren inte är uppkopplad är bekräftelsen, men skickar man mellan sina egna konton är det ju rätt ointressant...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 191
Senast: Yrsel
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 507
Senast: åke
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka