Svullnad under hakan

KonikNemo

Trådstartare
Vår ponny sväller under hakan, svårt att förklara var, men det sitter ner mot munnen ingen ömhet tror att det är för att han tuggar i sig något i hagen, han har förmåga att svälla väldigt i spottkörtlarana bakom ganacherna, ursäkta stavningen, när han stoppar i sig något eller vi foderbyte.
Nu har han även svällt mellan ganacherna, han är inte sjuk, öm eller påverkad av det.
Jag undrar nu om det är någon som vet om det sitter någon typ av körtlar även där som fångar upp konstigheter som dom stopppar i sig.

Sv: Svullnad under hakan

Troligen en allergisk reaktion tex smörblomma. Mitt förslag är att du kontaktar veterinär snarast och får medicin nu så du slipper krångla i helgen med jour :crazy:m.m.

Ringde ATG, det var väldigt vanligt att hästarna sväller i körtlarna den här årstiden, det är troligen något som han ätit och inget man behöver göra något åt, om han inte är påverkad av det. SKÖNT!!!:banana:

Jag hade samma problem då jag precis köpt häst och hade henne första sommaren. Jag ringde i panik dit veterinären som berättade att det inte var farligt alls, utan reaktion på smörblomma. Puuuh. Men vad gör man i paniken? :P

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 891
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Amha
·
Hästhantering En svamlig tråd, men jag måste ventilera lite då jag börjar ge upp hoppet och se sklat som sista utvägen. Jag googlade lite på ev...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 260
Senast: sirpa40
·
S
Hästvård ok, min ponny har diagnosen kutan lymfosarkom, dvs cancer i lymfkörtlarna under huden(typ).. hon fick nu i veckan ögoninfektion som...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: sinner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka