Aliide
Trådstartare
Idag var vi inne en sväng med veterinären med Focus. Jag har misstänkt att allt inte stått helt rätt till. Först hans smackande, slicka i sig grus, otroligt dålig andedräkt plus lite slöhet. Har själv tempat honom, kollat i halsen men inte sett något annorlunda. Annars är han väl ungefär sig själv, kanske lite mer flåsig ibland och slöare på promenader. Men det kan man ju vara om man inte är helt tipptopp.
Hos veterinären så tempades han, ingen feber. Hon tittade också i halsen, inget där heller. Inte röd eller tjock. Däremot lymfarna vid halsen var stora och svullna. Hon såg mest lite "besvärad" ut och sa något i stil med, "Ja.. eh det kan ju vara en infektion i halsen lite längre ner." I mina öron låter det jättekonstigt.
Nåväl, nu får han äta antibiotika i 10 dagar. Men det känns så konstigt?
Är detta vanligt på hund? Att lymfkörtlar svullnar upp?

Hos veterinären så tempades han, ingen feber. Hon tittade också i halsen, inget där heller. Inte röd eller tjock. Däremot lymfarna vid halsen var stora och svullna. Hon såg mest lite "besvärad" ut och sa något i stil med, "Ja.. eh det kan ju vara en infektion i halsen lite längre ner." I mina öron låter det jättekonstigt.
Nåväl, nu får han äta antibiotika i 10 dagar. Men det känns så konstigt?
Är detta vanligt på hund? Att lymfkörtlar svullnar upp?