Messy
Trådstartare
hästen är sen 1 vecka tillbaka gallig/svullen på kotorna bak...
blir värre efter ridning... fylls å liiiiiite puls...
har kylt efter varje pass (pass = rida ut eller lugnt på volten, så ingen behöver tro att jag rider skiten ur henne)
även kylbalsam...
här om dan när det var lite regn/"kallt" så var benen superfina..
inget gräs i hagen, men betar lite varje dag (max 10-15min)...
har nyss bytt till hippo alfa, men är inne på 2:a eller 3:e säcken, så det borde ju kommit direkt om det var fodret...
hon är inte halt å hon knallar på som vanligt... äter å mår bra...
får känslan av att det kan komma uppifrån, men då borde ju hästen vara HALT... hon är öm på musklerna på baksidan av benet (semimenbranosus å semitendinosus, gracillis)... arnika å kylbalsam där...
har tvättat med lactacyd 2 dagar i rad nu... liiite bättre... tänkte om det var något litet skitsår... ska köra spritbandage imrg natt (vill såklart inte att hon går med det hela dan, därför inte innan)...
nått förslag på vad det kan vara/vad jag kan göra?
blir värre efter ridning... fylls å liiiiiite puls...
har kylt efter varje pass (pass = rida ut eller lugnt på volten, så ingen behöver tro att jag rider skiten ur henne)
även kylbalsam...
här om dan när det var lite regn/"kallt" så var benen superfina..
inget gräs i hagen, men betar lite varje dag (max 10-15min)...
har nyss bytt till hippo alfa, men är inne på 2:a eller 3:e säcken, så det borde ju kommit direkt om det var fodret...
hon är inte halt å hon knallar på som vanligt... äter å mår bra...
får känslan av att det kan komma uppifrån, men då borde ju hästen vara HALT... hon är öm på musklerna på baksidan av benet (semimenbranosus å semitendinosus, gracillis)... arnika å kylbalsam där...
har tvättat med lactacyd 2 dagar i rad nu... liiite bättre... tänkte om det var något litet skitsår... ska köra spritbandage imrg natt (vill såklart inte att hon går med det hela dan, därför inte innan)...
nått förslag på vad det kan vara/vad jag kan göra?