svullen spene

D

diggiloo

Hej! Idag var mitt sto svullen och typ hård på ena spenen. Det var typ som små bullar framför och bakom och själva "bröstvårtan" var oxå svullen, men bara på ena sidan, den andra sidan var helt normal. Hon var inte öm och hade 37,5 grader så ingen feber. Jag red ut typ en timma, hon kändes pigg och som vanligt så vi tog det inte spec lugnt. Och efter ridturen var svullnaden i princip helt borta. Vad kan det ha varit? Hon började brunsta i torsdags, kan det ha med det att göra? Spekulationer är välkomna, jag är dels nyfiken och även lite orolig såklart, ifall det skulle kunna vara en infektion eller så...

Sv: svullen spene

alltså, jag har väl lite halvtaskig koll på vad allt heter... :o med bröstvårtan menar jag alltså den del föl har i munnen när de diar.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 754
Senast: FUNNY
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: Sirap
·
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Bluefish
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka