Svettäcke som det inte fastnar allt i...?

Harbor

Trådstartare
Blir galen igen på när allt fastnar i svettäcket. Vi har ett sånt där nättäcke med fleece längs ryggen. Idén är jättebra, inte för varmt den här årstiden, men ALLT fastnar i fleecen, spån och hår och...
Vet någon nåt bättre som har samma funktion?
Släta täcken med glansigt tyg är ju bra på vintern men det finns väl inte såna svettäcken som passar till den här årstiden?
Vi brukar sätta på det när han blivit svettig och sköljts av.

Sv: Svettäcke som det inte fastnar allt i...?

Har du testat att torka hästen utan täcke? En liten stund i solen torkar hästen på nolltid!

Även inne i stallet brukar det vara tillräckligt varmt för att den ska torka utan problem sommartid. Täcke har man ju för att den inte ska bli för kall när den är våt...

Detta var inte svar på min fråga.....:-)

Jag har ett kombitäcke från hansbo. Ett vitt med blå och gula ränder som "alla" hade för några år sen. tror att det finns att köpa fortfarande men med andra färger. Dock använder jag inte det så ofta utan brukar slänga på ett flugtäcke i stället om hästen är duschad eftersom hon blir väldigt irriterad på insekterna annars.

Du menar att ett flugtäcke är en bra att ha? Ute då väl? Ute har vi inte haft nåt. Bara om han lämnas inne till natten. Eller nån halvtimme på inne före han släpps ut.

Bucas har ett coolertäcke som är glansigt på utsidan. Har ett sånt och det verkar inte fastna något på det.

Dock tycker jag inte passformen är riktigt lika bra på det som på ett Rambo cooler jag har....men rambot fastnar det massa skräp på istället.

Ja, jag såg Bucas cooler i en butik, det var jättefint. Tyvärr så passar inte Bucas för vår ponny. Alldeles för trångt i halsen och sitter dåligt över ryggen. Åtminstone så gjorde stalltäcket det i vintras.

Liknande trådar

Utrustning Tränar ibland ganska sent på kvällarna, o hästen blir, trots klippning, väldigt svettig... När det är ca 4-5 plus o kallare på natten...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: Beeboppe
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 262
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ni som har hästen på lösdrift/mycket utevistelse och som är oklippt på vintern, hur gör ni med täcken? Jag vet att hästen faktiskt...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: lil-sis
·
Utrustning Min bästa investering till hösten kommer antagligen att bli ett svettäcke. Har just nu två fleece till två hästar - men de håller på att... 2
Svar
21
· Visningar
3 807
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka