Sverre är skadad

Sv: Sverre är skadad

Av vad jag läst i tråden kan jag inte annat än hålla med Sastra :bow:

Vaccinering skulle även jag överväga då det är när katterna är unga och gamla som dom oftast stryker med....

Lycka till

Nämen Gud vad snälla ni är, kan ju säga att vet. inte alls var lika trevlig när jag ringde dit...

Min vanliga hade stängt idag, så jag ringde distriktarna och fick tag på den suraste.

-"Hej (presentation), min ena katt är skadad och behöver en översyn"
- "Jaha, vad har den gjort?"
- "(Förklarar), ... antagligen har han fastnat nånstans och nu har jag lyckats fånga honom i en fälla"
- "Mhm (hör skepsisen när jag nämner fällan), kan du vara här klockan 12?"
- "Inga problem. Jag skulle gärna vilja att ni kastrerade honom också när han ändå är där, om det skulle gå för sig..?"
- "hmmm, okej då. Men då får du vara här 11.40!!"

Ehh, ja... Om han bara visste hur mycket pengar jag har pumpat in till dem i höst tack vare min skadade häst, surgubbe...
Jag menar, de får ju ändå söva honom när de ska kolla såret, en kastration tar ju max 5 minuter extra jobb...

Suck, nu ska jag åka och hämta en bur.

//E

:crazy: Försök skaka det av dig och intala dig att personen i fråga säkert är världens trevligaste men har en lite dålig dag :p ;)
Hoppas allt går bra hos vet.!

Nja, jag har mött honom förr. Hade en akut skadad hund förra sommaren som behövde sys ihop efter hundbett, han svarade då också, då hade de inte tid för hunden... Trots att jag bad om att det var bråttom. Så jag fick köra 5 mil med en blödande hund i chock, gullig veterinär :crazy:

Men jag får hoppas att Sverker får en annan veterinär!

//E

:crazy: väldigt gulligt!

Då håller jag tummarna för att Sverker (:D gillar namnet!) får en Trevlig veterinär!

Visst är det sött ;) Jag trodde han var en Svea som kattunge, men helt plötsligt blev Svea lite väl maskulin på vissa delar :o Så det blev Sverker. Jag har en Malte också, fast det namnet är nog betydligt vanligare.

Han har ju en söt livshistoria, så jag hoppas han kan klara detta bra. Var väldigt kelig nu i morse när jag var hos honom och är ju rätt social mot mig, men jag är tveksam om han gillar folk i vita rockar;)

//E

Nu är vi hemma, Sverker har mist sin manlighet stackarn.

Såren var ett bitsår, tur att vi åkte in, det hade blivit en stor böld annars...

Ni skulle sett deras min när de bad mig hämta katten. In kommer jag med en 2-meters grävlingfälla med en liten röd katt i som typ skriker "RÄDDA MIG".

Men allt gick bra och veterinären var trevlig, men han kissade i bilen!!! Har försökt tvätta med ättika, men jag tycker det luktar ändå...

//E

Usch, bitsår kan vara otäcka :crazy: Skönt att allt gick bra och att ni fick en trevlig veterinär! Jag kan tänka mig att ni var en syn när ni kom in :D

Men allt gick bra och veterinären var trevlig, men han kissade i bilen!!! Har försökt tvätta med ättika, men jag tycker det luktar ändå...
Kissade veterinären i bilen! :eek: Man tycker att han kunde städat efter sig i alla fall!
:rofl:

Vad skönt att det gick bra med katten iaf! :)

Men lite ohyfsat av veterinären att kissa i bilen utan att städa efter sig! :rofl:

edit: asch, Sastra hann före och påpeka det :D

OJ :o

Ja, jag SA ju att veterinären var otrevlig ;) :D

Nej, självklart var det lille Sverre som gjorde detta, så nu luktar det kattkiss, ättika och vanilj-Wonderbaum (som jag fick sticka in på macken och köpa) :eek:

//E

Fy på sig, nu kommer hela min arbetsplats springande och undrar vad som är så hysteriskt roligt. :rofl: :rofl: :rofl:

Lady_Vip: Vad skönt att det gick bra med katten! :)

Dagens skratt! Du har förlängt även mitt liv.:bump: :bump:

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 867
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 431
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Lager
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 949
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama