Svarta eller Bruna Shortchaps

cactuspower

Trådstartare
Tänkte införskaffa ett par shortchaps från Dyón men vilken färg tycker ni att man ska ta då? Jag har ett par Graningestövlar men dom känns så klumpiga och rida i, används mest vintertid när det är som allra kallast med ett par rejäla sockar i. Jag tänkte skaffa ett par stövlar från Petrie, förmodligen ett par av modellen Anky dock så kommer det inte bli förens någon gång nästa år. Men så jag tänkte därför skaffa shorchapsen i stället och använda både till vardags samt på de lokala tävlingarna som jag kommer ställa upp på.
Men vilken färg ska jag välja då tycker ni?

Dom svarta
131313.jpg

eller dom bruna/nougat
131356.jpg

Svart passar väll eg. bäst eftersom jag är Dressyrryttare.
Men jag ska ha ett par jodphurs från Blundstone till dessa shortchaps och tänkte försöka komma över skorna så billigt som möjligt genom att beställa dom från Eriks Hästshop där dom tar 715:-
för Jodphursen med stålhätta. Dock finns enbart dom bruna där, men dom kanske kan ta hem dom svarta också..?

Men ja får se.. men vilken färg tyckte ni var finast och mest passande åt mig dressyrryttare? Nästan alla har ju svarta, ser det dumt om man skiljer sig lite och tar dom bruna i stället? Jag vet inte alls hur jag ska göra ju? :confused:

Hjäälp mig! :p :D ;)

Sv: Svarta eller Bruna Shortchaps

svarta ska du ju ha om du är dressyrryttare!

Sen har du väll brun sadel, det kanske blir många olika bruna nyanser om du har bruna shortchaps också..

Sv: Svarta eller Bruna Shortchaps

Jo det har du rätt i. Får nog bli svarta, är nog lättast att kombinera skon-shortchapsen
då också. Dessutom har jag t.ex. ett brunt ridtäcke och ett schabrak också (schabraket är dock ljusare) så det kanske ser konstigt ut om det blir "för mycket"...
Äh det får bli svart :p

Liknande trådar

Utrustning Jag är i valet eller kvalet. Ska köpa en ny sadel vilket innebär att jag kan välja färg på sadeln själv. Brunt tycker jag är väldigt...
Svar
18
· Visningar
2 811
Senast: Kirie
·
E
Utrustning Hej! Tänkte ställa alla er erfarna färgmatchare en fråga! Jag ska införskaffa ett par ridbyxor (antagligen från pikeur, men detta är...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 060
Utrustning Jag är sugen på och köpa ett par stövlar. Vill ha lite smakråd samt höra om era erfarenheter kring Rectilinge Tampa och Roberto Parreca...
Svar
8
· Visningar
1 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka