Svårt att lära sig Sketchup?

bettysmatte

Trådstartare
Har precis skapat ett gratis Sketchup-konto för att se om jag kan rita den tillbyggnad som jag fantiserar om/planerar :) . Är det svårt att lära sig hur man använder programmet?
 
Har precis skapat ett gratis Sketchup-konto för att se om jag kan rita den tillbyggnad som jag fantiserar om/planerar :) . Är det svårt att lära sig hur man använder programmet?
Det finns många bra tutorials på Youtube. Om man inte är van vid CAD-program är det ju lite speciellt att tänka i flera dimensioner innan man vänjer sig men Sketchup som sådant tycker iaf jag är ganska användarvänligt.
 
Det finns många bra tutorials på Youtube. Om man inte är van vid CAD-program är det ju lite speciellt att tänka i flera dimensioner innan man vänjer sig men Sketchup som sådant tycker iaf jag är ganska användarvänligt.
Jo, jag såg att det fanns en massa hjälp på youtube. Får börja där :up: !
 
I slutänden blir det kanske papper och penna ändå :D !
Jo, där är jag kvar än. Men jag har sett (på youtube) hur andra fixar supersnygga ritningar där de får fram exakta mått och liknande. Jag har fortfarande en idé om att ta ett omtag och få det där att fungera. Men när jag skissar något vill jag fortfarande använda papper. Jag tänker bättre med papper och penna.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
614
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Myrten
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
816
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 208
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp