bettysmatte
Trådstartare
Har precis skapat ett gratis Sketchup-konto för att se om jag kan rita den tillbyggnad som jag fantiserar om/planerar . Är det svårt att lära sig hur man använder programmet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns många bra tutorials på Youtube. Om man inte är van vid CAD-program är det ju lite speciellt att tänka i flera dimensioner innan man vänjer sig men Sketchup som sådant tycker iaf jag är ganska användarvänligt.Har precis skapat ett gratis Sketchup-konto för att se om jag kan rita den tillbyggnad som jag fantiserar om/planerar . Är det svårt att lära sig hur man använder programmet?
Jo, jag såg att det fanns en massa hjälp på youtube. Får börja där !Det finns många bra tutorials på Youtube. Om man inte är van vid CAD-program är det ju lite speciellt att tänka i flera dimensioner innan man vänjer sig men Sketchup som sådant tycker iaf jag är ganska användarvänligt.
I slutänden blir det kanske papper och penna ändå !Jag har gjort något halvhjärtat försök men jag tycker att det är lite knepigt faktiskt.
Jo, där är jag kvar än. Men jag har sett (på youtube) hur andra fixar supersnygga ritningar där de får fram exakta mått och liknande. Jag har fortfarande en idé om att ta ett omtag och få det där att fungera. Men när jag skissar något vill jag fortfarande använda papper. Jag tänker bättre med papper och penna.I slutänden blir det kanske papper och penna ändå !