D
DressageDreamer
Hej hej 
Liksom de flesta ponnytjejer så vill jag bli hästägare.
Ridskolan ger ju självklart fortfarande saker, man utvecklas ju lite hela tiden. Men jag känner att jag vill utvecklas TILLSAMMANS med en annan individ, i detta fall en ponny.
Problemet är ju dock envisa föräldrar.
Att en ponny kostar och tar tid, den informationen har man fått x1000.
Jag har haft medryttarhäst, foderhäst samt ridit en hel del genom livet.
Jag har nu två frågor till er Bukefalos medlemmar
1. Vad krävs det egentligen som häst/ponny ägare, bortsett från tid, kunskap, pengar, ambition och vilja?
2. Jag är 173-175 cm lång, väger 58-60 kg. Och då jag är född 98 (fyller 13 den 2/2) så är jag väldigt lång för min ålder. Att tävla mot tanter (ni får ursäkta, ta det inte personligt) är inte riktigt något som intresserar mig.
Men jag måste ju ta hänsyn till hästen, så om jag ska börja leta en häst. Ska det då vara en D-ponny eller en storhäst?
Tack på förhand!
/Jasmine
Liksom de flesta ponnytjejer så vill jag bli hästägare.
Ridskolan ger ju självklart fortfarande saker, man utvecklas ju lite hela tiden. Men jag känner att jag vill utvecklas TILLSAMMANS med en annan individ, i detta fall en ponny.
Problemet är ju dock envisa föräldrar.
Att en ponny kostar och tar tid, den informationen har man fått x1000.
Jag har haft medryttarhäst, foderhäst samt ridit en hel del genom livet.
Jag har nu två frågor till er Bukefalos medlemmar
1. Vad krävs det egentligen som häst/ponny ägare, bortsett från tid, kunskap, pengar, ambition och vilja?
2. Jag är 173-175 cm lång, väger 58-60 kg. Och då jag är född 98 (fyller 13 den 2/2) så är jag väldigt lång för min ålder. Att tävla mot tanter (ni får ursäkta, ta det inte personligt) är inte riktigt något som intresserar mig.
Men jag måste ju ta hänsyn till hästen, så om jag ska börja leta en häst. Ska det då vara en D-ponny eller en storhäst?
Tack på förhand!
/Jasmine