poff
Trådstartare
Jag hade bestämt mig för Highlander till mitt Kalibersto, men nu vet jag inte längre. Jag behöver verkligen lite hjälp!
Stoet i fråga är e.Kaliber- Diamant- Herzog, hon har dubbla prestationsdiplom och är bedömd med 40 p exteriört (98878) (även 8 på galoppen uppsuttet) och 9-9 i hoppning.
Hos tidigare ägare har hon lämnat:
f- 99, e. Dardel, död, ska ha rört sig bra
f-00, e. Campari M, kvalad till breeders som 5-åring ev. som 4-åring också, tävlar nu 1,30 hoppning.
f-01, e. Cortus, hoppdiplom, rör sig mkt bra, tävlar 1,10 hoppning
f-02, e. Roderik, mkt stor, ej visad
f-03, e. Akribori, rör sig bra, ej visad
f-04, e. 88:an, rör sig bra, ej visad
Att dom rör sig bra har förra ägaren sagt, jag har alltså inte sett dom själv.
Hos mig har hon lämnat:
f-05, e. Richfield, 46 p fölmönstrig, fint i hopkommen men stor & rejäl, fin skritt och trav, hoppar mkt spänstigt.
f-06, e. Dionysos, rör sig mkt mjukt och spänstigt i uppförsbacke, inte lika stor som föregående men blir nog också rätt rejäl.
Nu till min fråga, jag tycker själv att hon rör sig fantastiskt och även nedärver gången till ungarna. Det jag är lite besviken på är typen, dom blir så himla rejäla, väl ihopkomna med bra halsar, men rejäla. Ska jag våga lägga på ett rent fullblod för att få till typen, hur blir det då med gången, fullbloden är ju inte avlade för att springa "fint"?
Eller ska jag satsa på en hopphingst, det är kanske inte lika viktigt med typen där + att jag vet att hon lämnar bra hopphästar?
Jag är mkt tacksam för tips och råd!
// Mvh Camilla
Stoet i fråga är e.Kaliber- Diamant- Herzog, hon har dubbla prestationsdiplom och är bedömd med 40 p exteriört (98878) (även 8 på galoppen uppsuttet) och 9-9 i hoppning.
Hos tidigare ägare har hon lämnat:
f- 99, e. Dardel, död, ska ha rört sig bra
f-00, e. Campari M, kvalad till breeders som 5-åring ev. som 4-åring också, tävlar nu 1,30 hoppning.
f-01, e. Cortus, hoppdiplom, rör sig mkt bra, tävlar 1,10 hoppning
f-02, e. Roderik, mkt stor, ej visad
f-03, e. Akribori, rör sig bra, ej visad
f-04, e. 88:an, rör sig bra, ej visad
Att dom rör sig bra har förra ägaren sagt, jag har alltså inte sett dom själv.
Hos mig har hon lämnat:
f-05, e. Richfield, 46 p fölmönstrig, fint i hopkommen men stor & rejäl, fin skritt och trav, hoppar mkt spänstigt.
f-06, e. Dionysos, rör sig mkt mjukt och spänstigt i uppförsbacke, inte lika stor som föregående men blir nog också rätt rejäl.
Nu till min fråga, jag tycker själv att hon rör sig fantastiskt och även nedärver gången till ungarna. Det jag är lite besviken på är typen, dom blir så himla rejäla, väl ihopkomna med bra halsar, men rejäla. Ska jag våga lägga på ett rent fullblod för att få till typen, hur blir det då med gången, fullbloden är ju inte avlade för att springa "fint"?
Eller ska jag satsa på en hopphingst, det är kanske inte lika viktigt med typen där + att jag vet att hon lämnar bra hopphästar?
Jag är mkt tacksam för tips och råd!
// Mvh Camilla
Senast ändrad: