"Detta tenderar till att bli ett cirkelresonemang , och snart kommer jag dragande med det högst osannolika i att ALLA dessa rykten under åren (jag har hört detta i säkert 5-6 år) i kombination med nu konkreta vittnen skulle vara rök utan eld "
Jo men det är ju lite skillnad på vad vi vanligt dödliga väljer att tro på för rykten, jag vet gubbar som sitter i fiket på stallbacken och fortfarande efter 30 år tror att loppen är uppgjorda, jag undrar bara stillsamt hur dom kan vara så dumma att dom lirar på uppgjorda lopp år ut och år in.
Journalister har ett etiskt ansvar.
“Obviously, it is important to share with readers any direct interest our sources may have in the story we are writing. When sources have axes to grind, we should let our readers know what their interest is. Smart sources, particularly in government and increasingly in business, know how to tempt reporters with juicy stories. Smart reporters and editors know how to avoid letting them spin us for their own purposes.”
Washingtown Post
Vi vanligt dödliga borde få veta om det finns något mer bakom. Journalisterna på tv4 borde ha gjort ett grundligare jobb innan de sände. Då borde de hittat fler vittnen och kanske bilder om det finns, eller hur. Dom borde ha lite mer yrkes stolthet helt enkelt.
Ska bara tilllägga att jag inte gillar grisfösare eller något våld mot varken djur eller barn. Jag vill bara att de som utför det skall bli straffade, för att det är bevisat att de gjort hemskheterna.