Svanskappa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zareefa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 671
Sv: Svanskappa?

KL
Men om den bomlösa åker fram då? Kan man få skador om pommeln trycker på bogbladen? Eller blir det helt enkelt inget tryck på pommeln, så att det inte gör något om den ligger på bogen?

Vi använder inte pommeln i någon av våra bomlösa sadlar utan stoppar in en handduk eller liknande.Du kan även ta ur bakvalvet och stoppa i mjukare fyllning.Funkar jättebra.

Sv: Svanskappa?

Ska tillägga det att på vissa hästar kan man rida med svanskappa ett tag, för att när bogmuskelaturen utvecklats, ta bort svanskappan. Musklerna hjälper då till att stoppa sadeln.
Men om hästen har många av bekymmren ex både lutande rygg, svängd bröstbenskurva o runda revben, då kommer inte bra bogmuskler att hjälpa.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
787
Senast: Smultron
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
872
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?

Hästrelaterat

Tillbaka