svans problem!

Joyze

Trådstartare
En gång i tiden var jag ägare till en häst med världens vackraste svans, idag är dock den svansen ett blott minne :(
Min lilla madame till häst har nämligen letat upp ett litet träd i hagen som hon ställer sig och trycker sin lilla rumpa mot, vilket resulterar i att svansen blir tunnare och tunnare :cry:
Dock är det inte svansroten som tar skada utan "topparna" av svansen, vilket gör att svansen ser jättekonstig ut med tjockt och fint tagel vid svansroten och tunt stripit tagel i slutet av svansen.
Har försökt dra bort de värsta pinnarna från trädet, men hon lyckas ändå klia loss en massa. Aaah, det finns inget fulare än tunna svansar, speciellt inte när jag vet hur tjock och fin den har varit en gång i tiden! :crazy:
Det finns inget man kan fodra med som typ kan bidra till att svansen växer snabbare eller vad man ska säga? Haha, låter kanske lite konstigt, men är inte B-vitaminer typ stärkande för päls och man? Hmm...:cool:
Jaja, är tacksam för alla tips och idéer ni hästmedvetna människor kan komma på för att rädda min hästs resterande svans :d
 
Sv: svans problem!

Kanske har hon klåda, då hjälper inga vitaminer.
 
Sv: svans problem!

Stängsla in trädet, det är en början och ta sen tag i problemet med din häst, klåda av något slag låter det ju som. När min häst kliade svansen fick jag rådet av vetrinären att tvätta med ett shampo som dom rekomenderade och det hjälpte.
 

Liknande trådar

Hästvård Kära buke-oraklet. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Herr Häst har mig veterligen aldrig varit någon eksem-häst. Han har ju rosa...
Svar
7
· Visningar
795
Senast: Fiorano
·
Hästvård En häst i stallet där jag håller till har någon form av klåda som pågått några veckor, kanske upp till ett par månader, ingen annan häst...
Svar
3
· Visningar
1 114
Senast: skuggi
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 334
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har ett halvblod som står på box på natten och i hage på dagen, har ätit samma foder i flera år och aldrig haft problem med huden...
Svar
9
· Visningar
3 166
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp