Problematisk
Trådstartare
Ena hunden är lite rödaktig i pälsen mellan tårna och trampdynorna. Han verkar inte besvärad av det, slickar inte eller liknande men jag vill såklart stoppa det innan det blir värre. Helt säker kan jag förstås inte vara, men jag misstänker starkt att det är svamp. Vad är bästa sättet att behandla och förebygga att det blir värre?
Är det nödvändigt att klippa bort all päls mellan trampdynorna?
Har läst om nåt schampo, men nu minns jag inte vad det heter och kan inte hitta var jag läste det. Det rekommenderades iallafall att tvätta tassarna med det varje dag, tankar om det?
Någon salva, spray eller liknande?
Han springer ut och in som han vill hela dagarna, så det är ju svårt tyvärr att torka tassarna torra varje gång han kommer in. Då kommer vi inte få göra annat än torka tassar...
Är det nödvändigt att klippa bort all päls mellan trampdynorna?
Har läst om nåt schampo, men nu minns jag inte vad det heter och kan inte hitta var jag läste det. Det rekommenderades iallafall att tvätta tassarna med det varje dag, tankar om det?
Någon salva, spray eller liknande?
Han springer ut och in som han vill hela dagarna, så det är ju svårt tyvärr att torka tassarna torra varje gång han kommer in. Då kommer vi inte få göra annat än torka tassar...