Svalt kycklingben!

Seabaz

Trådstartare
Jag har varit i stallet och nu när jag kom hem så upptäckte jag att hunden har rotat igenom sopkorgen i köket, han hade rivit ut en gammal grillad kyckling jag slängt igårkväll.
Han har ätit upp båda "låren" på den med ben och allting.

Vi har varit ute och gått och han är pigg och glad och busig. Men jag vet ju inte exakt NÄR han gjorde detta. Jag var borta i ca 2 timmar.

Bör jag förbereda mig på att ringa akutveterinär?

Han är ju ingen stor hund, en kinesisk nakenhund på 6 kilo....
Och ja, ni vet ju hur lårbenen ser ut i en grillad kyckling... Jag är orolig även om hunden inte visar nåt tecken på att må dåligt.

Han har inte bajsat men det brukar han inte den här tiden utan det blir väl senare ikväll...
Men hur tar sig ben genom kroppen på en så liten hund??
KAN han bajsa ut dom, är det liksom "tekniskt möjligt"? (hehe)

Dumma hund, nåt sånt här har han aldrig gjort förut!
 
Sv: Svalt kycklingben!

sparris bör man ge, det är långa trådar i dem som hundens mage inte löser upp, dessa lindas runt benen och packar in dem.. jag hoppas att vovven orkar äta en burk sparris också ;)

lycka till!
 
Sv: Svalt kycklingben!

sedan vet jag att man kan framkalla kräkningar genom att strö salt på tungan på hunden (långt in) men vet ej hur lämpligt det är att ev tuggade benflisor kommer upp i halsen.. överlåter det till någon annan att svara på exakt..
 
Sv: Svalt kycklingben!

sparris har jag hört nåt om också men framkallar inte det kräkningar hos hunden också?
 
Sv: Svalt kycklingben!

näe, inte vad jag vet, dom ska ju knappt smaka någonting..
 
Sv: Svalt kycklingben!

ett dygn har snart gått, igår kväll var hunden lite lös i magen men inte så jättemycket. Han kissade dock ovanligt mycket tycker jag.

Han är pigg och glad och busig som normalt.

Idag nu på morgonen var vi ute och bajset var normalt men han kissade fortfarande ovanligt mycket...

Är detta nån bieffekt av att magsyrorna fått arbeta extra mycket med benen eller nåt? En tanke bara jag hade...

Men jag tror att allt är lugnt faktiskt... Nu ligger han och solar på glasverandan, hehe
 
Sv: Svalt kycklingben!

kissandet beror nog på att kycklingen var salt och att han har druckit mer än vanligt.
 
Sv: Svalt kycklingben!

Var forra hund svalde en hel brostkorg fran kyckling en gang, alltsa sjalva skelettet fran en grillad kyckling :eek:
Men det gick bra, hon sag nojd o glad ut och jag gissar att det kom ut den naturliga vagen tillslut. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp