Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förödande som underplagg är bomull men snarare för att fukten stannar kvar, det andas inte, det torkar långsamt, ger lätt skav och när du fryser så värmer inte bomull något alls vare sig i torrt eller blött tillstånd. Bomull värmer när det inte ska, när du redan är varm men värmer minimalt/inget när du behöver värme. Totalt värdelöst ser jag det som.Bomull. Det är ”the fabric of death” enligt många vildmarksvetare. Det leder bort värme mycket effektivt och kan således vara förödande som underplagg.
Har jag lärt mig iallafall.
Det gör absolut jag med, frusen som jag vanligtvis är. Bomull har ju ingen värmande effekt som jag skrev men svettas man torkar det inte heller utan blir just bara blött och äckligt. Är man varm av sig så blir då inte bomull någon höjdare.Jag upplever bomull som väldigt kallt även i sängen när man bara har typ ett lakan. Fryser direkt då, utan att svettas så jag undrar om det är hela sanningen @TinyWiny men jag kan ju gladerligen medge att jag inte är helt påläst bara egen erfarenhet.
De behöver användas och tvättas ett antal gånger för att bli mjukaRekommendationen brukar vara bomullslakan när det är varmt, jag tycker det stämmer. Linnelakan blir ofta för grovt för mig, men jag kanske har fel kvalité.
Nu har jag beställt Himla lakanset så får vi se hur det känns. Funderar även på att investera i en kyldyna då jag inte kan sova om det blir för varmt.
Tack för all input
Nu har jag beställt Himla lakanset så får vi se hur det känns. Funderar även på att investera i en kyldyna då jag inte kan sova om det blir för varmt.
Tack för all input
Finns även på Ö&B 2 olika storlekar för mellan 99-199.krFimns för hundar på Dollar. Ska funka ypperligt enligt många av mina MS tanter!
Sådär, nu har jag provsovit under mitt nya påslakan Himla. Jag har sovit sååå gott så även om det är svindyrt har jag just beställt kompletterande delar så att jag kan bädda hela dubbelsängen.
*pust* Då behöver jag inte vara orolig för att du kommer hit och skäller på mig
Vill du nätshoppa utomlands så kolla på Sheridan, de är om möjligt ännu bättre än Himla och det är ofta extrapris på dem. Kolla bara så att det är deras percale, de har satinserier också.
Jag kanske kommer upp och dricker lite vin någon gång istället om det går bra