sur märr!

S

Stinky

vad ska man göra,har ett surt ponnysto hemma i stallet,hon är så grining mot dom andra hästarna. slår och sparkar i boxväggarna den enda hon kan stå med är en trav valack på 157 cm ,problemet är att jag har 2 ponnyboxar och två stora boxar,hon står i den ena och jag har provat att sätta mina valacker brevid henne men det går inte,den enda hon kan stå med är travaren men jag kan ju inte ställa han i en ponnybox, vad gör man med henne kastar ut henne i snön??:devil: less på att höra henne bråka,nån som har en likanande situation?

Sv: sur märr!

Mitt sto är näst intill likadan och hon är ledarstoet i flocken.
Det är väl deras sätt att försvara sig om någon försöker inkräkta på deras område.
Eftersom hästarna är instängda och inte kan jaga undan som när de är ute i hagen så får de göra så gott de kan.

Är ditt sto också ledarhäst?

Sv: sur märr!

Hej! Du kan väl prova med att täcka för boxgallren till grannhästen, ( med boxgardin eller nåt )hon kanske vill vara ifred från andra hästar.
/W

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 619
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 643
Senast: Josofinito
·
Hästhantering Köpte en valack i januari i år. Stor häst på alla håll (175 i mkh), 11 år, välutbildad i dressyr. Dock extremt dominant och otroligt...
Svar
17
· Visningar
3 707
Senast: Raderad medlem 142449
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama