Superhjältefest

Andromedae

Trådstartare
Mitt barn fyller ett i början på november och självklart har vi bestämt oss för att detta ska firas med pompa och ståt (först barnkalas med hans jämnåriga polare och deras föräldrar, därefter vuxenfest för alla oss som har kvar vårt barnasinne men inte går och lägger oss vid sju). Temat är givet. Superhjältar.

Men då till det roliga planerandet. För det är roligt att ha kalas och det är ännu roligare att ha temakalas.

Vad äter man på en superhjältefest? Jag kommer att göra någon form av ljusa muffins (vit choklad? citron?) i en supermanform, och sedan måla loggan med ... någon form av färg som jag är säker på finns någonstans. Det lär bli någon moussetårta (sannolikt även den med superman-tema, barnets outfit torde vid det här laget vara ganska given). Därutöver funderar jag på någon form av kryptonit (dvs något grönt :D). Vad mer kan behövas? Popcorn? (bara för att få pryda något med "pop"-skyltar"). Något annat? Borde man kanske fixa mat? Eller någon form av dricka?

Vad finns det för coola kvinnliga superhjältar? Sådana som gör något, inte bara någon karls sidekick. Enda kravet är att outfiten ska tillåta mig att krypa runt på golvet tillsammans med festens huvudperson, så inget allt för obekvämt.

Dekor? Jag har skapat en inspirationslista på pinterest, men jag hör gärna vad ni har för idéer också.

Spåna med mig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka