Super energi!

U

ullis25

Hej!!
Min nordis som jag nyligen har fått hem har en super motor i sig.. vilket i och för sig är roligt.... men vi har inte riktigt lärt känna varandra än och jag är ganska nybörjare när det gäller ridning.. han står på endast hö och mineraler, inget kraft foder. Funderade nu på om man kan ge honom något så han inte är helt vild när vi börjar jobba.. har hört att magnesium kan lugna ner dom lite.Har ni några erfarenheter om det eller andra tips? han har inte varit igång särskilt mycket under höst/vinter.. så jag kan tänka mig att han kommer studsa fram!!:bump:

Sv: Super energi!

Du kan ju alltid longera en stund innan du sitter upp, så han får rasa av sig det värsta. Promenera och lär känna honom, så du känner att du har kontroll från marken innan du sitter upp. Ta det lugnt!

Har du tillgång till paddock/manege? Varför inte börja där i inhägnat område först

Det går säkert bra, han har väl iallafall motionerats något? och varit i hagen?

Lycka till :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 295
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar