Sulkyns historia, finns det någon dokumentation på internet?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare halvnorsk
  • Startdatum Startdatum
H

halvnorsk

En något udda fråga nedan kan tyckas... :laugh:

Jag fick en förfrågan från en person som undrade om det fanns någonstans på internet att läsa om sulkyns historia. Helst på svenska.

Det gäller alltsedan travet började och till nutid. Fabrikssulky, modesulky osv.

Tack på förhand!

Sv: Sulkyns historia, finns det någon dokumentation på internet?

I travrondens vinternummer för något år sedan hade de en artikel om sukys genom tiderna. Om det finns något liknande på nätet har jag dock ingen aning om.

I travrondens vinternummer för något år sedan hade de en artikel om sukys genom tiderna. Om det finns något liknande på nätet har jag dock ingen aning om.

Vad bra! :)
Farsgubben har ju Travrondar och dess julnummer arkiverat med alla årgångar sedan urminnes tider...

Mången tack! Återkommer med årgång när jag hittat.

annars finns ju boken "travet i våra hjärtan"

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Loons
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 142
Senast: cassiopeja
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII