Sugar Trader

Sv: Sugar Trader

Japp, hon som jag rider hos har ett 1-årigt sto efter Sugar Trader :D
En av märrarna är dessutom på Brodda för betäckning med honom igen. :D

Javisst! Hon är väldigt sällskaplig, och vill alltid komma fram och hälsa osv. Nyfiken och framåt, väldigt snäll att hantera. Exteriörsmässigt så ska jag säga att jag inte har så jättebra koll på det för tillfället, men hon har stor, "luftig" trav om du förstår vad jag menar?

Väcker liv i denna tråd igen!

Det kanske finns fler som träffat avkommor till Sugar Trader nu!

Jag vill gärna veta allt om avkommorna, storlek, exteriör, lynne, talang mm.

Jajemän :) Hade en som passhäst, tills hon dog i en tragisk trafikolycka.. Hon var sjukt trevlig att både köra och rida, kanske kring 165 hög, så bra storlek. Finfin exteriör, men hann inte visa så mycket innan hon dog (var 3 år då)

Jajemän :) Hade en som passhäst, tills hon dog i en tragisk trafikolycka.. Hon var sjukt trevlig att både köra och rida, kanske kring 165 hög, så bra storlek. Finfin exteriör, men hann inte visa så mycket innan hon dog (var 3 år då)

Dog hon nyligen? De äldsta är väl just tre år i år? :confused:

Jag tycker i alla fall att de verkar vettiga efter Sugar Trader. Dessutom har de ju inlett riktigt bra, Baron Lux och Gloire d'Inverne vann ju båda BC-lopp som tvååringar i amatörregi. Känns som en prisvärd hingst.

Jag pratade med Jan-Olov "Norse" Alfredsson som tränar "Mellby-hästarna" ifjol om Sugar Traders avkommor och han skröt då väldigt mycket på dom. Han var/är i och för sig lite färgad, men han lät riktigt positiv.

Mödernet är starkt. Det enda frågetecknet för mig är/har varit Trade Balance-Balanced Image på hingstlinjen, men det verkar i alla fall som det fungerar bra.

Någon annan som haft med dom att göra?

:rofl: tänkte på helt fel hingst :p Den jag hade var efter Trade Balance :D

Då har jag inte så mycket att säga i ämnet :p

Fler som har info om Sugar Traders avkommor?
Jag har själv en född -08 vid namn Sanna Karin.
u. Candy Cane ue. Sugarcane Hanover

Din häst är den enda jag träffat på, hade henne här på bete som 1-åring, om jag inte missminner mig.

Nej hade du?? Gud vad kul! Numera bor hon i norrland ;) Var hon bara inhyrd på bete hos dej? Har du något att berätta om henne och hennes mamma? Temperament, utseende? Bilder?

Fler som har info om Sugar Traders avkommor?
Jag har själv en född -08 vid namn Sanna Karin.
u. Candy Cane ue. Sugarcane Hanover

Hur är det med Candy Cane då? Har hon lika platta fötter än? :laugh:

Eller du kanske inte har märren?

nej jag har bara köpt avkomman! Har inte sett mamman, vad har du haft för kontakt med den? Platta fötter? tusan... min lilla häst är lite plattfotad fram :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
2 252
Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: Wille
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Mat Nu när jag satt i godan ro så blev jag lite sugen på glass så här på fredagskvällen:nailbiting:. Glassarna bara snurrade runt i huvudet...
2
Svar
20
· Visningar
1 316
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar