Suck över K*****ts rådgivning igen

M

Magdalena

Vår stallägare håller på att lära sig om foder :banana: då de ska börja sälja hästfoder på gården. Helt suveränt. För att kolla upp rådgivningen som ges så ringde han och provade själv. Där fick han minsann veta att det räcker att blanda upp höt med ½ kg lusernmix för att få upp proteinet. Johejsan... jag frågade om han sagt att höt innehåller 16gSRP/kg foder, och det trodde han inte han gjort. HUR kan de ge såna råd utan att veta vad höt innehåller? Och ännu värre, ge sånt råd OM han talat om vad höt innehöll... jag är mållös.
 
Sv: Suck över K*****ts rådgivning igen

Man blir mörkrädd!!!!
 
Sv: Suck över K*****ts rådgivning igen

Pratade han kanske med damen i växeln...?:)
 
Sv: Suck över K*****ts rådgivning igen

Märkligt råd!

Jag har varit i kontakt med en av deras rådgivare i "min" region och då fick jag ett uppåt väggarna svar.
Sen har jag varit i kontakt med deras "direkt"-linje och det var en glad överraskning. Hon ville veta allt om det som gavs och var sen noga med att hålla proteinet uppe i foderstaten. Har själv kollräknat! :angel: Dock tyckte jag kvoten blev liiiite låg, 5,89. Tyckte hon var duktig!

//Alice
 
Sv: Suck över K*****ts rådgivning igen

finns väl stolpskott överrallt :smirk:

men företaget - nämner inget namn men tror alla kan gissa - bore se till att alla som svara på telefon ska kunna en del om fodret, kan dom inte så mkt så kan dom skicka vidare till en som kan det!

d e va jag tycker det....
 
Sv: Suck över K*****ts rådgivning igen

Jag har också 'bara på kul' kollat vad de skulle föreslå för foder utifrån mitt hösilage. Och det var inget fel på värden och kvoter, däremot tyckte jag att de hade för mkt och kraftfoder och för lite hösilage. (I mitt fall handlade det om foderstat till en åring och med ett bra hösilage i botten, och jag berättade att hon på fri tillgång äter 7 kg. De gjorde en foderstat på 5 kg hösilage och täckte sen upp med kraftfoder. Jag gjorde ju min beräkning på 7 kg hösilage och sen kraftfoder.). Men det är klart, det är ju kraftfoder de säljer ;)
 
Sv: Suck över K*****ts rådgivning igen

Har själv varit med om motsatsen. Med motiveringen "det blir billigare för dig ifall du
ökar högivan och ligger kvar på samma kraftfoder giva".
:)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 815
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: elle12
·
M
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som är lite tunn och jag vill få upp henne i hull nu innan hon är högdräktig (ska fölsa sista veckan i juli)...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: -moa-
·
A
Hästmänniskan Då stallet på gården fixades finns det plötsligt plats för fler hästar. Jag har alltså för första gången inackorderingar. Eftersom...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 954
Senast: Gargoyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp