Speedway
Trådstartare
Min häst fick en spark på ena bakknäet i höstas och har nyligen tillfrisknat. Började sätta igång honom för två veckor sedan och vad händer? Jo, idag han har fått en ny spark men denna gången på fram/utsidan av vänster skenben. Hittade honom i hagen med blodet rinnande ner för benet, tog in honom och sköljde rent och insåg att det bara var att ringa vet. Behövde tack och lov inte sys men nu är det full medicinering med penicilin och finadyne i en vecka.
Jag har alltid förespråkat att hästar ska gå ihop men nu börjar jag bli tveksam. Känns inte som att det är värt alla skador. Vad händer nästa gång? Benet avsparkat?
Hade min häst i egen hage ett tag under förra konvalecensen och han tycker verkligen inte om att stå själv. Vad gör man?
Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden men lite pepp kanske? Några bra tips? Sy en helvadderad dräkt och svepa in honom i?
Jag har alltid förespråkat att hästar ska gå ihop men nu börjar jag bli tveksam. Känns inte som att det är värt alla skador. Vad händer nästa gång? Benet avsparkat?
Hade min häst i egen hage ett tag under förra konvalecensen och han tycker verkligen inte om att stå själv. Vad gör man?
Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden men lite pepp kanske? Några bra tips? Sy en helvadderad dräkt och svepa in honom i?