Styngflugsägg idag!!

S

Sock

Hittade idag ägg från styngflugan på min häst!! :devil: Är det möjligt? Det satt några ägg bakom armbågen i sadelgjordsstaden. Borde inte styngflugan vara död nu?:confused:

Sv: Styngflugsägg idag!!

Japp...nu först är mina damer fria från ägg så jag avmaskar på måndag...tror inte att det blir fler flugägg nu:crazy:

Sock skrev:
Hittade idag ägg från styngflugan på min häst!! :devil: Är det möjligt? Det satt några ägg bakom armbågen i sadelgjordsstaden. Borde inte styngflugan vara död nu?:confused:

Hittade senast idag på mina oxå :(

Hoppas dom har dött idag då, för här är det 10 cm snö.

Hur kallt måste det va för att de ska dö? Det har ju varit minusgrader flera dagar tidigare.
Jag avmaskade för två veckor sedan:crazy: behöver jag göra om?

Knepigt. Men jag skulle inte maska om, utan se till att få bort äggen och hoppas att hästen inte slickat i sig nåt. Styngflugans larver gör ingen större skada i vanliga fall.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 758
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Myzan87
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: Livi
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst