Stygt efter operation

Myzan87

Trådstartare
Min tik kastrerades den 18 december förra året. Hon syddes stygn som ska lösas upp av sig själv. Och de flesta har försvunnit utom 2st. Jag blev lite osäker för jag frågade aldrig om hur länge stygnen sitter kvar. Borde de tas bort eller jag ska avvakta lite?

Hunden i fråga är pigg och glad. Det är inte svullet kring stygnen och de varar inte.

Sv: Stygt efter operation

Efter så lång tid bör du ta bort stygnen - dom gör liksom ingen nytta ändå, men det finns en liten, liten chans att det kan bli infektion om dom sitter kvar. Det är ju ändå "hål" där stygnen sitter.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·
Hundhälsa Humla är ju min första hund, och de allra flesta hundar som varit i mitt liv innan jag skaffade henne har varit hanhundar, så jag är...
Svar
3
· Visningar
1 389
Hästvård Min nu 26-åriga haflingervalack fick en tumör på snoppen som opererades bort för drygt fem år sedan. Redan för ett år sedan misstänkte...
Svar
9
· Visningar
1 391
Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
9 021
Senast: Ananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2